100% tyytyväisyystakuu
30 vrk ilmainen palautus / vaihto
Vaivatonta ostamista
Monipuoliset maksu- ja toimitustavat
Nopea asiakaspalvelu
Arkisin ma-pe klo 8-21
Asiakaspalvelumme palvelee sinua aina arkisin ma-pe klo 8-21!

Usein kysytyt kysymykset

Tervetuloa Uittokalusto.fi usein kysytyt kysymykset sivuille! 

Täältä löydät apua ja ohjeita moneen eri tilanteeseen. Mikäli et löydä täältä vastausta, asiakaspalvelijamme auttavat sinua mielellään!

YLEISET KYSYMYKSET

Onko uittokalusto.fi verkkokaupasta ostaminen turvallista?
Ostaminen uittokalusto.fi verkkokaupasta on turvallista. Voit huoletta tehdä tilauksia, sillä tilauksen yhteydessä jättämäsi yhteystiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia, emmekä luovuta niitä ulkopuolisille. Yhteytesi tietokoneesi välillä suojataan käyttämällä SSL -suojausta (Secure Sockets Layer). SSL -turvakäytäntö suojaa tietoliikenteen siten, ettei ulkopuolinen tarkkailija pysty yhteyttä seuraamalla näkemään tai muuttamaan luottamuksellisia tietojasi. SSL -turvakäytäntöön luottavat mm. suomalaiset verkkopankit, sekä lukemattomat muut turvallisia yhteyksiä vaativat verkkopalvelut. Emme myöskään koskaan tallenna maksutietojasi (luottokorttitiedot, pankkitunnukset tms.) palvelimelle. 

Miksi minun kannattaa luoda asiakastili verkkokauppaan?
Luomalla asiakastilin näet aiemmat ostosi tilaushistoriasta ja tilaaminen on nopeaa ja vaivatonta, koska omat tietosi ja osoitteet säilyvät muistissa ja toivelistalle siirretyt tuotteet säilyvät omissa tiedoissasi. Rekisteröityminen säästää aikaasi ja on maksutonta. Yritysasiakkailla on myös mahdollista saada “Uittokalusto Lasku 14 vrk netto” -maksutapa rekisteröitymällä verkkokauppaan asiakkaaksi. Olethan tässä tapauksessa yhteydessä asiakaspalveluumme.

Miten luon tilin verkkokauppaan?
Mikäli olet uusi asiakas pääset luomaan uuden tilin tästä linkistä: https://www.uittokalusto.fi/customer/account/create/ 

Olen unohtanut salasanani, mistä saan uuden?
Salasanan palautus onnistuu tästä linkistä: https://www.uittokalusto.fi/customer/account/forgotpassword/

Myyttekö tuotteitanne jälleenmyyntiin?
Myymme tuotteitamme jälleenmyyntiin. Meillä on jo suomessa jo yli 100 jälleenmyyjää.
Lue jälleenmyynnistä lisää täältä: https://www.uittokalusto.fi/jalleenmyyjien-toimitusehdot/

Jos kiinnostuit jälleenmyynnistä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

ASIAKASPALVELU

Miten saan yhteyden asiakaspalveluun?
Saat yhteyden asiakaspalveluun puhelimella (015 555 0402), sähköpostilla (shop@uittokalusto.fi) tai verkkokaupan chat-palvelulla.

Miten asiakaspalvelunne on avoinna?
Asiakaspalvelu palvelee pääsääntöisesti arkisin, maanantaista perjantaihin klo 8-21. Asiakaspalvelun aukiolo saattaa vaihdella loma-aikojen vuoksi niin, että ilta-ajan asiakaspalvelu ei ole käytössä ja asiakaspalvelu sulkeutuu jo klo 16. Katso aina tarkempi, ajantasaisempi tieto verkkokaupan asiakaspalvelu osioista: https://www.uittokalusto.fi/asiakaspalvelu/

Minulla on lahjakortti, miten käytän sen?
Voit käyttää lahjakortin verkkokaupassa syöttämällä lahjakortin koodin verkkokaupan kassalla kohdassa “Maksutapa” ja “Käytä alennuskoodi”. Voit myös käyttää lahjakortin tilatessasi sähköpostilla tai puhelimella kertomalla asiakaspalvelijalle lahjakorttisi koodin ja summan. Sinun pitää käyttää kuitenkin koko lahjakortin summa kerralla.

Miten voin ostaa lahjakortin?
Lahjakortti on voimassa 12 kk ostoksesta ja voit ostaa lahjakortin verkkokaupasta: https://www.uittokalusto.fi/metsatyot/muut-tuotteet/lahjakortit.html

TILAUS JA TOIMITUS

Voinko tehdä tilauksen Ahvenanmaalle?
Kyllä voit tilata Ahvenanmaalle. Verkkokaupan kassa tunnistaa osoitetiedostasi, että kyseessä on Ahvenanmaan toimitus ja poistaa tilauksesta arvonlisäveron automaattisesti.

Tuleeko Ahvenanmaalle toimitukseen jotain lisäkuluja?
Toimitamme Ahvenanmaan tilaukset ainoastaan Matkahuollon Jakopakettina, jonka toimituskulu on 20,00 €.

Voinko tilata ulkomaille?
Pääasiassa toimitamme tuotteita uittokalusto.fi verkkokaupasta vain suomen rajojen sisäpuolelle. Olethan mahdollisissa ulkomaantoimituksissa kuitenkin yhteydessä asiakaspalveluumme.

Milloin ja minkälaisen kuitin saan ostoksestani?
Saat sähköpostiisi tilauksen vahvistusviestin yhteydessä liitteenä kuitin .pdf tiedostona.

Voinko lisätä tuotteita jo olemassa olevaan tilaukseeni?
Et voi lisätä tai poistaa olemassa olevaan tilaukseen tuotteita verkkokaupassa. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme näissä asioissa.

Voinko muuttaa muita tilaukseen liittyviä tietoja (nimi, osoite, puhelinnumero yms.) jo olemassa olevaan tilaukseeni?
Et voi muokata valmiin tilauksen muita tietoja verkkokaupassa. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme näissä asioissa.

Mitä tarkoittaa, jos tuotteen saatavuustiedoissa lukee “Lähetettävissä heti, toimitusaika 1-4 vrk.”?
Tuotetta on meidän varastossa ja tuotteet pakataan ja lähetetään meidän varastolta 1-4 vuorokauden sisällä tilauksesta.

Mitä tarkoittaa, jos tuotteen saatavuustiedoissa lukee “Ei saatavilla”?
Tuotetta ei tällä hetkellä ole meidän varastossa saatavilla. Sitä on kuitenkin voitu jo meille tilata lisää ja kannattaa tiedustella asiakaspalvelusta, milloin kyseistä tuotetta on tulossa lisää varastoon.

Mitä tarkoittaa, jos tuotteen saatavuustiedoissa lukee “Muutamia jäljellä”?
Tuotetta on meillä varastossa toimitettavaksi jäljellä 1-4 kpl.

Mitä tarkoittaa, jos tuotteen saatavuustiedoissa lukee “Tilaustuote, toimitusaika 7-14 vrk. Tilauksesta"?
Kyseessä on tilaustuote, joka tilataan toimitettavaksi vasta sitten kun olet tehnyt meille tilauksen. Toimitusaikaa emme voi tarkkaan kertoa, riippuen toimittajista ja heidän saatavuustiedoistaan. Halutessasi tarkempaa tietoa tuotteen toimitusajasta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Jos lisään tuotteen ostoskoriin, varaako verkkokauppa tuon tuotteen minulle?
Ostoskoriin lisääminen ei varaa vielä tuotetta. Varaus tapahtuu vasta siinä vaiheessa, kun siirryt ostoskoriin ostamaan tuotetta.

Mitä toimitustapoja teillä on valittavana verkkokaupassa?
Meillä on tarjolla hyvin kattava valikoima erilaisia toimituspaja. Yleisimmät ovat Posti, Matkahuolto ja Postin rahtitoimitukset.
Katso täältä lista toimitustavoista: https://www.uittokalusto.fi/toimitustavat

Miten seuraan tilauksen etenemistä ja toimitusta?
Saat tilauksen jälkeen sähköpostiisi linkin, jolla pääset seuraamaan tilauksen toimittamista reaaliaikaisesti. Ensimmäisenä sinne päivittyy tieto, kun tuotteet ovat varastolla pakattu ja valmiina siirtymään kuljetukseen valitsemallasi toimitustavalla.

Mitä teen jos en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostiini?
Jos olet varma, että tilaus on varmasti mennyt onnistuneesti läpi ja veloitus on tapahtunut valitsemallasi maksutavalla, tarkastatha aivan ensimmäiseksi sähköpostisi roskaposti –kansio. Jos roskaposti –kansiosta ei vahvistusviestiä löydy, odota vielä hetki (n. 15-20 min.) Jos et vielä tämänkään jälkeen saa vahvistusviestiä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Voiko verkkokaupan tuotteita ostaa myös teidän myymälöistä Savonlinnasta tai Tampereelta?
Voit ostaa kaikkia tuotteita myös meidän molemmista myymälöistä. Tarkistathan tuotteen saatavuustiedoista, kummankin myymälän saatavuustiedot, että tuotetta varmasti on myymälän varastossa. Jos haluat olla aivan varma, olethan yhteydessä meidän asiakaspalveluumme ja varmista heiltä tuotteen saatavuus.

Voinko tehdä tilauksen myös puhelimitse tai sähköpostilla?
Voit tilata myös puhelimella (015 555 0402) tai sähköpostilla (shop@uittokalusto.fi). Huomioithan, että jos et ole meidän tunnistettu laskutusasiakas, toimitamme tilaukset ainoastaan ennakkolaskulla maksettuna tai postiennakkona.

Miksi tilaukseni ei saapunut tilaushetkellä valitsemaani noutopisteeseen?
Mikäli lähetetty paketti on liian suuri tai noutopisteen lokerot ovat täynnä, voi noutopiste muuttua. Tarkistathan aina seurantatiedoista, mihin noutopisteeseen lähetetty paketti on toimitettu.

Sain vain osan tilaamistani tuotteista, milloin saan loput tuotteet ja joudunko maksamaan jälkitoimituksen toimituskulut?
Tilauksessa voi olla sellaisia tuotteita, jotka ovat meiltä juuri sillä hetkellä loppuneet tai ovat muuten jälkitoimituksessa. Tarkan toimitusajan jälkitoimitetuille tuotteille saat meidän asiakaspalvelusta. Jälkitoimitettavista tuotteista ei koidu sinulle lisäkuluja. Saat jälkitoimituksesta myös tiedon sähköpostiisi, kun lähetys on matkalla ja noudettavissa.

Valitsin tilauksen toimitustavaksi “nouto myymälästä”. Voinko noutaa tilaukseni heti tilauksen teon jälkeen?
Normaalisti “nouto myymälästä” -toimitustavan toimitusaika on 1-4 vuorokautta. Toimitusaika riippuu myymälän varastosaldoista, onko tuotetta suoraan noudettavaksi myymälästä. Tampereen myymälän noutoaika kannattaa aina tarkistaa asiakaspalvelusta ennakkoon. Jos tuotetta on kyseisen myymälän varastosaldolla tilausta tehtäessä, olethan yhteydessä asiakaspalveluun noudon nopeuttamiseksi.

MAKSUTAVAT JA LASKUTUS

Mitä maksutapoja teillä on verkkokaupassa valittavana?
Meillä on laaja valikoima erilaisia maksutapoja verkkokaupassamme. Voit valita maksamisen verkkopankilla, luottokortilla, mobiilimaksuilla tai laskutuksella. Katso tarkemmat tiedot maksuvaihtoehdoista ja maksutavoista täältä: https://www.uittokalusto.fi/asiakaspalvelu/

Voinko yritysasiakkaana ostaa teiltä laskulle?
Tarjoamme yritysasiakkaillemme "Uittokalusto Lasku 14 vrk netto" –maksutavan. Yrityksen täytyy olla jo meidän olemassa oleva asiakas tai muuten todistanut maksukykynsä. Kassalla on myös uusille yritysasiakkaille mahdollisuus valita “Alisa Yrityslasku”, kysy tästä lisätietoja asiakaspalvelustamme.

Voinko yksityisasiakkaan ostaa teiltä laskulle tai osamaksulla?
Tarjoamme yksityisasiakkaillemme yhteistyössä Avarda maksupalveluiden kanssa, "Uittokalusto Tili ja Lasku" -maksutavan. Valitsemalla tämän voit saada 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa ja tarvitteassa valita myös osamaksun maksutavaksi.

LUVANVARAISET TUOTTEET

Teillä on myynnissä luvanvaraisia tuotteita (patruunoita), miten ostan niitä?
Voit ostaa niitä meidän verkkokaupastamme ja Savonlinnan myymälästä. Verkkokaupasta ostamiseen tarvitset vahvan tunnistautumisen ja aseen hallussapitoluvan. Savonlinnan myymälästä ostaessasi tarvitset virallisen henkilökortin (Passi tai virallinen henkilökortti, ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus). Lue lisää vahvasta tunnistautumisesta ja tee tunnistautuminen täältä: https://www.uittokalusto.fi/visma-strong-identification

Olin tilaamassa luvanvaraisia tuotteita ja kassalla oli valittavana vain yksi toimitustapa, miksi en voi valita muita toimitustapoja?
Suomessa luvanvaraisten tuotteiden (patruunat) toimituksia tekee vain Matkahuolto. Ja Matkahuollon toimituksessa on varmistettava, että vastaanottaja on sama, joka tekee tilauksen, eli toimittajan on vahvistettava vastaanottajan henkilöllisyys. Tästä syystä emme voi toimittaa patruunoita tai muita luvanvaraisia tuotteita muilla toimitustavoilla.

Haluaisin tilata patruunat noutopisteeseen, miksi se ei ole vaihtoehtona?
Matkahuolto tarjoaa henkilökohtaisesti luovutettavan toimituksen lisäpalvelun vain Kotijakeluun ja Jakopakettiin, noutopistetoimituksessa henkilöllisyyttä ei voida todentaa.

PALAUTUKSET JA REKLAMAATIOT

Toimitettu tuote oli väärä tai se oli vääränkokoinen tai muuten viallinen, miten palautan tuotteen?
Voit palauttaa tuotteen 30 vuorokauden sisällä ostoksesta. Tarkemmat tiedot palautuksista ja reklamaatioista täältä: https://www.uittokalusto.fi/palautukset

Toimitettu tuote oli vääränkokoinen ja haluan vaihtaa sen, miten toimin?
Palauta ostamasi vääränkokoinen tuote meille palautusohjeiden mukaan. Palautamme sinulle tilauksen summan toimituskuluineen. Tilaa uusi oikeankokoinen tuote verkkokaupasta.

HUOLTO

Onko teillä tarjota myymiinne tuotteisiin huoltoa?
Meillä on pienkonehuolto Tampereen toimipisteessä. Tampereen toimipisteen huollossa huollamme kaikki Stihl, Stiga ja Brigs&Stratton pienkoneet. Kysy myös muut pienkonehuollot suoraan Tampereen toimipisteestämme. Lue lisää pienkonehuollostamme: https://www.uittokalusto.fi/huolto

Huollatteko myös muiden alueen kuin Tampereen alueen pienkoneita?
Huollamme tarvittaessa koko suomen alueelta pienkoneita ja laitteita. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, sovitaan huoltoaika ja miten huollettava laite toimitetaan huoltoon.

Saako teiltä varaosia pienkoneisiin, Stihl tai Stiga tuotemerkkeihin?
Kyllä meiltä saa kattavat varaosapalvelut kyseisiin merkkeihin. Päivitämme verkkokauppaamme jatkuvasti lisää erilaisia varaosia ostettavaksi. Jos et löydä oikeaa varaosaa niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.